Германският автомобилен концерн Mercedes-Benz AG генерира внушителна печалба миналата година. Компанията ще обяви официалните данни за финансовото си представяне на пресконференция на 17 февруари. Според нейните прогнози рентабилността се очаква да достигне около 15%. Само през третото тримесечие на 2022 г. компанията е генерирала 5,2 млрд. евро печалба. Доброто състояние на бизнеса ѝ, въпреки липсата на полупроводници и проблемите с логистиката и веригите на доставки, облагодетелства и служителите, пише Automobilwoche.
„Ръководството и работническият съвет решиха съвместно да изплатят на отговарящите на изискванията служители специален еднократен бонус до 7300 евро – повече дори от предишния бонусен таван от 6465 евро“, споделят от Mercedes.
Миналата година бонусите на компанията достигаха средно 6000 евро. Приблизително 93 хил. служители на Mercedes в Германия ще получат бонуса, разпределен между месечните им възнаграждения през тази година.
Компанията и работническият съвет също така се споразумяха да преизчислят споделянето на печалбата за фискалната 2023 година. Методът ще бъде стандартизиран със съществуващата система за ръководни кадри. „В бъдеще участието в успеха на компанията ще бъде насочено още по-тясно към постигането на целите на компанията и последователното прилагане на устойчивата корпоративна стратегия за всички групи служители“, изтъква Mercedes.
В средата на декември концернът изложи план на стойност над 1 млрд. евро за адаптиране на своята глобална производствена мрежа към изграждане на системи за електрическо задвижване - включително за сглобяване на батерии, електрически задвижващи модули и оси - от 2024 г.
Заводите в Каменц и Унтертюркхайм в Германия, както и съоръженията в Пекин, които вече правят батерии за електрически и хибридни модели, ще произвеждат и батерии за модели, базирани на предстоящите платформи MMA и MB.EA, като заводът в Кьоледа очаква подкрепа от местните власти.
Фабриките в Унтертюркхайм, Пекин и Себеш, Румъния, ще произвеждат електрически задвижващи агрегати за автомобилите, използващи новите платформи, като фабриките в Хамбург и Унтертюркхайм ще останат водещи при сглобяването на електрически оси и компоненти.
Ръководството на Mercedes и представители на синдикатите се споразумяха през юни за пренасочване на европейските заводи на компанията от производство на конвенционални превозни средства към изграждане на електромобили, превръщайки съоръжението в Зинделфинген в дом за автомобили от висок клас, базирани на платформата AMG.EA. Междувременно фабриките в Бремен и Кечкемет, Унгария, ще сглобяват основните луксозни модели.